The History of Graphic Design. Vol. 2, 1960-Today

Jens Müller, Julius Wiedemann
Gebonden
480 pagina's
246 x 372 mm
INT Engels, Frans, Duits
978-3-8365-7037-4
€ 60,00
Omschrijving
Door de turbulente tijd heen heeft grafisch ontwerp – met zijn kleurrijke, naadloze versmelting van beeld en idee – de geest van elke tijdsperiode gedistilleerd. Grafisch ontwerp is o veral aanwezig, van minimalistische verpakkingen tot kleurrijke advertenties, van slimme milieugrafieken tot strak vormgegeven interfaces, en draait net zozeer om het overbrengen van informatie als om het weerspiegelen van de culturele aspiraties en waarden van de maa tschappij. Dit tweede deel rondt het meest uitgebreide overzicht van grafisch ontwerp tot nu toe af, van de jaren zestig tot nu. Deze visuele wegwijzer leidt ons met behulp van ongeveer 3500 baanbrekende ontwerpen uit de hele wereld door de hedendaagse geschiedenis, van de oprichting van de Zwitserse stijl tot de opkomst van het revolutionaire digitale tijdperk. Zo’n 80 belangrijke werken worden onder de loep genomen in gedetailleerde analyses, naast 118 biografieën van de belangrijkste ontwerpers uit die tijd, onder wie Massimo Vign elli (New Yorkse metro-oriëntatiesysteem), Otl Aicher (Lufthansa-identiteit), Paula Scher (Citibankmerkidentiteit), Neville Brody (magazine The Face), Kashiwa Sato (Uniqlomerkidentiteit) en Stefan Sagmeister (handgeschreven affiches).
Bekijk ook eens deze boeken
Verkooppunten Zoek op plaats of postcode
Lees meer Lees minder NL