The History of Graphic Design. Vol. 1, 1890-1959

Jens Müller, Julius Wiedemann
Gebonden
480 pagina's
246 x 372 mm
INT Engels, Frans, Duits
978-3-8365-6307-9
€ 60,00
Omschrijving
Dit boek bevat een veelomvattende geschiedenis van grafisch design van eind 19e eeuw tot de naoorlogse periode. Het beschrijft de ontwikkeling van dit creatieve veld van zijn begin als posterontwerp tot zijn verdere ontwikkeling tot design voor reclame, huisstijlen, verpakkingen en de uitgeverij. Deze uitgave bevat, in chronologische volgorde, meer dan 2500 oorspronkelijke ontwerpen uit de hele wereld, waarvan 72 tot in detail besproken worden, naast 57 leidende ontwerpers, onder wie Alphonse Mucha (chocoladereclame), Edward Johnston (logo en lettertype van de Londense metro), El Lissitzky (constructivistische grafische werken), Herbert Matter (fotomontage reisposters van Zwitzerland), Saul Bass (introtitels voor films) en A.M. Cassandre (art-decoposters).
Bekijk ook eens deze boeken
Verkooppunten Zoek op plaats of postcode
Lees meer Lees minder NL